Už zase skáču přes kaluže
CZ.1.04/3.3.05/31.00325
Daný projekt je spolufinancován
z Evropské unie (EU), Evropského sociálního fondu (ESF), Operačního programu lidské zdroje a zaměstnanost a ze státního rozpočtu ČR
Manager projektu:
Bc. Jitka Poláková
Vídeňská třída 25
669 02 ZNOJMO
602 320 500
Projekt "Už zase skáču přes kaluže" je v realizaci. Byly vyhlášená dvě výběrová řízení na dodavatele služeb "Motivační aktivity" a na "Kurzy počítačových dovedností".
První etapu úspěšně ukončilo 9. klientů v říjnu minulého roku. Tentýž měsíc nastoupilo do druhé etapy 12 klientů, kteří úspěšně dokončili Bilanční diagnostiku, Motivační kurz, Počítačový kurz a jeden z odborných kurzů (viz níže 2. etapa)
Nadále klienty čekají odborné kurzy.
Projekt Už zase skáču přes kaluže předkládá VOZÍČKÁŘI ZNOJEMSKA, občanské sdružení, jehož hlavní činností je odborné poradenství a aktivizace zdravotně postižených občanů pro úspěšné hledání uplatnění na trhu práce.
Projekt je určen pro osoby s jakýmkoliv zdravotním postižením, které jsou ohrožené sociálním vyloučením z důvodu svého handicapu, nízkých příjmů a bariéře v přístupu ke vzdělávání.
Hlavním cílem projektu je zvýšení šancí účastníků cílové skupiny k integraci na trh práce. Ke splnění tohoto cíle využijeme komplexní program obsahující motivační aktivity a vzdělávání. Tento komplexní program se skládá z bilanční diagnostiky, motivačního kurzu, počítačového kurzu, profesního školení a exkurzí. Do odborného vzdělávání budou klienti rozděleni dle svého zájmu a doporučení dle bilanční diagnostiky.
Projektové aktivity budou probíhat ve třech ucelených etapách, z nichž do každé nastoupí průměrně 10 účastníků projektu. Celkem do aktivit vstoupí 30 osob a projekt (vzdělávání) úspěšně dokončí na výstupu 20 klientů. Po absolvování motivační části bude klientům doporučen vhodný kurz odborného vzdělání. V rámci odborného vzdělávání bylo dle analýzy navrhnuto 5 kurzů, které by měly napomoci naplnění hlavního cíle projektu. Zaměstnání z projektu získají 3 osoby na nově vytvořené místo se mzdovým příspěvkem.
Délka projektu je stanovena na 24 měsíců a je realizován od února 2010
Cíle projektu
Hlavním cílem je prostřednictvím motivace a vzdělávání přispět k integraci zdravotně postižených na trh práce. Ke splnění cíle vede komplexní program obsahující motivační aktivity a odborné vzdělávání.
Specifické cíle:
-Diagnostikovat schopnosti, zjistit a podpořit silné stránky klientů
-Posílit sebevědomí a motivovat pro integraci na trh práce
-Získat a prohloubit znalosti a dovednosti zdravotně postižených v oblasti informačních technologií
-Získat základní profesní znalosti v oborech administrativa, webdesign, uklízečské práce, pletení z proutí a batikování.
-Zajištit individuální přístup ke klientům a k řešení jejich problémů při integraci na trh práce a osobním životě.
-Zajistit 3 klientům pracovní místo
Osoby se zdravotním postižením
Relaxace v motivačním kurzu
Novinky v projektu
V současné době zaměstnává občanské sdružení Vozíčkáři Znojemska 1 klienta 2.etapy projektu, který absolvoval odborný Kurz webdesigner. Náplní jeho práce je tvorba a aktualizace www stránek které si nyní prohlížíte.
Další tři klientky jsou zaměstnané u občanského sdružení Vrátka Třebíč. Jedná se o klientky 2. etapy projektu, které absolvovaly odborný Kurz batika
3.etapa projektu
Dnes 22.11.2011 začíná Kurz pletení z pedigu - dvě klientky a Kurz administrativní pracovník 7 klientů.
Kurz administrativní pracovník
Kurz pletení z pedigu
Počítačový kurz
Dnes 15.11.2011 dělají klienti 3. etapy závěrečné zkoušky z PC.
Dnes jsou klienti poprvé na internetu. Dne 15.11.2011 končí a 16.11.2011 začíná pro 7 z nich : Kurz administrativní pracovník a pro další 2 klienty : Kurz pletení z proutí.
Od 4.10.2011 byla zahájena aktivita: Počítačový kurz.
V období od 4.10.2011 - 15.11.2011 probíhá výuka PC kurzu a to v UT, ST, CT od 8 - 12 hodin.
Výuka je přizpůsobena cílové skupině osoby se zdravotním postižením.
PC kurzu se zúčastnilo všech 9 klientů a seznamují se :
- základními pojmy
- textovým editorem
- tabulkovým kalkulátorem MS Word
- prohlížečem www stránek internet
- správou elektronické pošty
Za toto období byly seznámeni s PC a naučili se :
- psaní va Wordu
- psaní textu
- formátování textu
- práce s myší
- standartní programy
- tabulky a složky
K dnešnímu dni bylo probráno vše ohledně MS Word a klienti začínají pracovat s MS Excel.
Motivační kurz
18.8.2011 - 29.9.2011 byla realizována aktivita: Motivační kurz. Tuto aktivitu navštěvovalo 9 účastníků, kteří úspěšně absolvovali test a obdrželi osvědčení.
Bilanční diagnostika
Dne 6.9.2011 obdrželi klienti 3.etapy projektu Osvědčení o absolvování bilanční diagnostiky na základě několika pohovorů s odborným psychologem.
2.etapa projektu
Klienti 2.etapy absolvovali tyto kurzy:
Batika:
• barvami za studena
• na hedvábí
• savová metoda
• sypaná
• vázaná
• šitá
• mačkaná
• vosková
Kurz batika byl ukončen 29.4.2011
Administrativní pracovník:
• evidence písemností a vedení administrativy, administrativní a účetní dokumenty, norma písemností
• zpracování a archivace dokumentů, kancelářská technika
• moderní sekretariát – praktické využívání PC, elektronické a audiovizuální techniky
• psychologické aspekty práce v sekretariátu
• základy psychologie jednání
• telefonování, etiketa-vystupování
• týmová práce a řízení akcí
• základy pracovního práva
Kurz administrativní pracovník byl ukončen 25.3.2011
Webdesigner:
• základní technologie Internetu a www stránek, HTML
• HTML, jeho prvky a struktura, formátování
• CSS – kaskádové styly
• základy DHTML
• XHTML a pravidla pro tvorbu přístupného webu
• design www stránek a publikování stránek na Internetu
• praktická cvičení
Kurz webdesigner byl ukončen dne 6.9.2011
Všechny kurzy (Batika,Administrativní pracovník a Webdesigner) jsou součástí realizace odborného vzdělávání, které navazují na počítačový kurz.
Fotografie z Kurzu administrativní pracovník
Fotografie z Kurzu batika
Dne 28.4.2011 klienti Kurzu batika psali závěrečný test který všichni úspěšně zvládli a 29.4.2011 obdrželi osvědčení.
Fotografie z Kurzu webdesigner
1.etapa projektu
V dubnu 2010 byla zahájena 1.etapa projektu s 9. klienty. Všech 9. klientů ůspěšně postupně absolvovalo Bilanční diagnostiku, Motivační kurz, Počítačový kurz a jeden z odborných kurzů:
•Kurz webdesigner 2 klienti období realizace 31.8.2010 - 22.10.2010
• Kurz administrativní pracovník 3 klienti 21.9.2010 - 21.10.2010
• Kurz pletení s proutí 4 klientky 14.9.2010 - 19.10.2010